Demontera insuget b16a2

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
johan78
Bil: CRX Del Sol Vti
Namn: Johan Backström

Hallå,
Min crx del sol med b16a2-motor trycker ut lite olja i vattnet, så tänkte riva bort toppen för att kolla den. Hade dock inte räknat med att det skulle vara riktigt så här bökigt att komma åt att skruva loss insuget från toppen. Känns omöjligt att få in händerna under insuget för att lossa de 4 nedre skruvarna, särskilt de i mitten. Även om jag skulle ta loss fästet som sitter under insuget från undersidan (även skruvarna till detta känns lite svåråtkomliga) så vetefan om jag kommer åt insugsskruvarna. Finns det nåt trix jag har missat?
Användarvisningsbild
Jalle
Bil: Acura TL 2004
Namn: Jari Saren

Låt det sitta kvar tills du har väck toppen.
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
johan78
Bil: CRX Del Sol Vti
Namn: Johan Backström

Tack för tipset, kom fram till samma slutsats själv häromdan och lyckades lyfta av toppen. Missade dock anslutningsslangen till PCV-ventilen som gick av när jag lyfte toppen (den var stenhård förstås och sprack rakt av). Borde kanske byta både pcv-ventilen också nu när man ändå är där, hur vet man egentligen om den är ok?

Toppen verkar iallafall plan och fin så jag har nog inte så mycket annat att göra än att göra rent allt och slänga ihop allt igen med nya packningar. Eller är det något annat man borde göra när man ändå har toppen av?
Skriv svar