Broms problem prelude -93

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Pjatte
Bil: Honda prelud -93
Namn: Patrik Eriksson
Been thanked: 1 time

Skrivit förut om min sjunkande bromspedal
På min prelude -93 160hk motor. Va bes och fick Ingen bromsverkan höger bak och att pedalen sjunker under tryck. Hade tryck först på bromstestaren men sen försvann det ner till noll

Har köpt ny huvudbromscylinder luftat alla bromsar och luftat ABS-enheten, har haft bort ABS enheten och mätt på den så den ska va okej. Haft isär bromsar inget kärvar och inget läckage varken vid bromsar eller slangar eller i huvudcylinder, bromsslangar ser jätte fina ut. Problemet märks bara med bilen igång när den är avstängd är pedalen jätte bra och stum.

Det försvinner inte i behållaren när jag pumpar så kan ej va läckage men ändå så är den jätte svampig och sjunker sakta vid hårt tryck. Måste komma vidare den står och förfaller gör ont i Honda hjärtat vill få klart den bes sen sälja. Synd på en -93 med endast 9700mil på mätaren och få ägare
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Has thanked: 125 times
Been thanked: 299 times

Surt men det låter ju som luft i systemet.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
T-Eriksson
HPC Medlem
Bil: ED6 -91 med K24
Namn: Tony Eriksson
Has thanked: 46 times
Been thanked: 40 times

Har du testat att lufta med bilen igång. Eller kanske det finns något speciellt sätt att lufta hydraulenheten. På nyare bilar så går man in med diagnos dator och kör luftningen för att aktivera magnetventiler i hydraulenheten.
Skriv svar